Internetowa rekrutacja do warszawskich szkół średnich  krok po kroku.

Nie przegap ważnych dat!

Rejestracja w systemie.

Po egzaminie gimnazjalnym wszyscy uczniowie otrzymali w swoich szkołach specjalne identyfikatory: login i hasło, które służą do rejestracji (w określonych dla danego województwa terminach).

 

Wybrać szkołę i klasę.

W trakcie rejestracji należy wpisać swoje dane, uzupełnić wymagane informacje, i przede wszystkim dokonać wyboru szkoły – z dostępnej listy można wybrać tylko 3 szkoły. Następnie wybór klasy. Można wybrać dowolną liczbę klas we wskazanych przez siebie szkołach.

 

Podanie.

Po wpisaniu wszystkich danych należy wydrukować podanie z systemu. Podanie powinno być podpisane przez ucznia i rodziców. Podpisane podanie wraz z potwierdzonymi w gimnazjum kopiami dokumentów trzeba dostarczyć do szkoły pierwszego wyboru. Podanie należy zanieść (do 20 maja) osobiście.

 

Możesz zmienić decyzję.

Zwykle o zmianie wybranych szkół podejmuje się po otrzymaniu wyników testów gimnazjalnych. To moment na ostateczną weryfikacje planów. Zmiany można dokonać między 12, a 18 czerwca do godziny 13.00. Należy wówczas wraz z jednym z rodziców pojechać do swojej szkoły pierwszego wyboru. Szkoła podanie anuluje i zwróci wszystkie załączniki. Nowe szkoły tak jak za pierwszym razem wybieramy w Internecie.

 

Składanie kopii świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

Kopie świadectw i zaświadczenia o wynikach egzaminu należy złożyć w szkole pierwszego wyboru do 20 czerwca od godziny 13.00 do 23 czerwca do godziny 15.00.

 

Ogłoszenie listy uczniów przyjętych do danej szkoły.

Od 27 czerwca od godziny 13.00 do 1 lipca do godziny 13.00 należy sprawdzić w Internecie lub na liście wywieszonej w szkole, gdzie zostaliśmy przyjęci i potwierdzić, że chcemy uczęszczać do tej szkoły. Składamy w szkole oryginały: świadectwa, zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego i innych wymaganych dokumentów.

Jeśli tego nie dokonamy zostaniemy wykreśleni z listy osób przyjętych. Następna szansa na dostanie się do tej szkoły pojawi się dopiero 25-29 sierpnia w dodatkowej rekrutacji.

 

Rekrutacja uzupełniająca.

Jeżeli nie zakwalifikowaliśmy się do żadnej ze szkół – należy sprawdzić w systemie gdzie są jeszcze wolne miejsca – 2 i 3 lipca do godziny 12.00 możesz wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej.

Od 3 – 7 lipca do godziny 14.00 – należy sprawdzić czy udało się dostać za drugim podejściem. 7 lipca (do godziny 15.00) warszawskie szkoły ponadgimnazjalne wywieszają ostateczną listę przyjętych w rekrutacji uzupełniającej.

Jeśli nadal nigdzie nie uda się dostać należy sprawdzić ponownie w systemie, gdzie są jeszcze wolne miejsca i złożyć dokumenty do wybranej szkoły. Mamy na to czas od 25 do 29 sierpnia.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies

Zamknij