04.03.2007
Witamy w serwisie "Ty piszesz – my sprawdzamy", w którym możesz sprawdzić swoje przygotowanie do pisemnej części czekających Cię egzaminów. Wystarczy, że napiszesz swoje wypracowanie a nasi nauczyciele ocenią je według standardów egzaminacyjnych. Co więcej, opiszą ewentualne błędy a ty będziesz mógł je poprawić i wysłać do ponownego sprawdzenia. W ten sposób uczysz się na własnych błędach i to pozwala Ci lepiej przygotować się do egzaminu.
Proces korzystania z naszej szkoły pisania jest prosty:
- Wybór tematu
- Napisanie pracy
- Wysłanie jej do sprawdzenia
- W tym czasie nauczyciel poprawia błędy i ocenia całą pracę. Ma na to 5 dni roboczych.
- Poprawa błędów
- Wysłanie pracy do ponownego sprawdzenia
- W tym czasie nauczyciel poprawia błędy i ocenia całą pracę. Ma na to 5 dni roboczych.
- Pojawienie się rezultatu twojej pracy nad tekstem.
{mospagebreak title=Wybór tematu&heading=Wstęp}
- Wejdź do działu „Ty piszesz, my sprawdzamy" poprzez link w menu strony głównej (po lewej stronie).
- Tam wybierz interesujący Cię temat z listy; będziesz mógł przejrzeć prace innych uczniów oraz kryteria oceniania tych prac.
- Kliknij na „Tematy" w górnej części strony by zobaczyć listę proponowanych przez nas tematów prac w ramach wybranego egzaminu.
- Kliknij na ikonę „Napisz na ten temat" by uruchomić edytor tekstowy, w którym będziesz mógł/mogła napisać swój tekst.
- Jeżeli żaden z tematów nie spełni twoich oczekiwań, możesz zaproponować swój własny temat poprzez link „Temat własny"
- Wpisz proponowany temat a następnie wciśnij ikonę „zapisz" by przenieść się do edytora, w którym będziesz mógł/mogła napisać pracę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o edytorze idź do 4 strony tej instrukcji.
{mospagebreak title=Aktualne prace}
Po zalogowaniu w menu użytkownika po prawej stronie masz link „Twoje Prace" w bloku „Ty piszesz". Przy jego pomocy przeniesiesz się na stronę, na której możesz obejrzeć wszystkie twoje prace (obecnie pisane/sprawdzane oraz te już sprawdzone).
Przy pomocy spisu treści przełączasz się pomiędzy dwoma trybami:
- „Aktualne prace" – te, które są w trakcie pisania/poprawiania/sprawdzania, a zatem jeszcze nieukończone.
- „Poprzednie prace" – te, które zostały już sprawdzone przez nauczyciela. Możesz przeczytać uwagi nauczycieli do twojego tekstu oraz ich oceny twojej pracy i wiedzy.
Klikając na temat pracy lub ikonę możesz zobaczyć wybraną pracę. Pojawi się szereg opcji. To, czy będą aktywne (kolorowa ikona oznacza, że możesz wybrać daną opcję) zależy od etapu pracy, na którym znajduje się praca:
- WSTECZ – (zawsze aktywna) cofa Cię do strony z listą twoich aktualnych prac.
- EDYCJA – przechodzisz do edytora w którym piszesz pracę (więcej o nim na czwartej stronie instrukcji).
- USUŃ – prace, które nie zostały jeszcze wysłane do nauczyciela, a nad którymi nie chcesz już pracować możesz usunąć z listy „aktualnych prac" (opcja wymaga potwierdzenia).
- WYŚLIJ – wysyłasz do nauczyciela pracę, którą skończyłeś/skończyłaś pisać/poprawiać. W ten sposób praca trafia do nauczyciela, który ją sprawdzi.
{mospagebreak title=Edytor – pisanie pracy}
Przy pomocy edytora zamieszczonego na naszej stronie możesz pisać pracę tak samo jak w innych znanych edytorach tekstu jak: MS Word czy OO Writer. Możesz również zapisać ją do dalszej obróbki.
Na górze strony masz 3 ikony odpowiadające poniższym poleceniom:
- ZAPISZ – zapisuje obecną wersję pracy na serwerze i cofa Cię do strony z widokiem szczegółów pracy, gdzie możesz nią zarządzać (strona 3 niniejszej instrukcji)
- ZASTOSUJ – zapisuje zmiany jakich dokonałeś/dokonałaś w pracy, ale nie zamyka tej strony, tak więc dalej możesz edytować pracę.
- ANULUJ – zamyka stronę BEZ zapisywania.
Edytor również ma szereg opcji, z których najistotniejsze to:
- NOWA ZAWARTOŚĆ – kasuje cały dotychczas wpisany tekst; przydatne, jeśli chcesz zacząć pisanie od nowa.
- COFNIJ – usuwa ostatnie zmiany dokonane w tekście.
- PONÓW – przeciwieństwo poprzedniego, czyli przywraca zmienione fragmenty.
- WYPUNKTUJ/ NUMERUJ – tworzy listę z podpunktami
- PEŁNY EKRAN – otwiera edytor w trybie pełnoekranowym
- WKLEJ Z WORDA – służy do bezpiecznego wklejania tekstu wcześniej napisanego w innym edytorze tekstu i skopiowanego do clipboardu; wklejenie go w inny sposób może powodować problemy z jego wyświetlaniem.