Kryteria oceny dla szóstoklasistów

Dłuższe formy wypowiedzi, np. opowiadanie, opis.

Kategoria wymagań Kryteria szczegółowe Punktacja cząstkowa
I.
Realizacja tematu
  1. Uczeń rozumie temat
    (rozpoczyna pisanie, nawiązując do tematu, zawiera w wypowiedzi podstawowe elementy charakterystyczne dla opowiadania — czas, miejsce, bohaterowie).
0 – 1
  1. Prowadzi narrację, fabularyzuje (widoczne następstwo wydarzeń).
0 – 1
  1. Prowadzi narrację żywą,
    urozmaiconą.
0 – 1
II. Kompozycja
  1. Osiąga spójność wypowiedzi (występują wskaźniki zespolenia).
0 – 1
  1. Występuje wyraźne zakończenie pracy.
0 – 1
III. Poprawność językowa
  1. Uczeń poprawnie stosuje bogate słownictwo, dostosowuje styl do sytuacji wypowiedzi.
0 – 1
  1. Tworzy wypowiedź poprawną pod względem językowym (dopuszczalne 1-2 błędy).
0 – 2

Razem 8 punktów

Krótsze formy wypowiedzi, np. ogłoszenie, zaproszenie, instrukcja.

Punktowane od 0 – 5 punktów

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies

Zamknij