Dłuższe formy wypowiedzi, np. opowiadanie, opis.
Kategoria wymagań |
Kryteria szczegółowe |
Punktacja cząstkowa |
I. Realizacja tematu |
- Uczeń rozumie temat
(rozpoczyna pisanie, nawiązując do tematu, zawiera w wypowiedzi podstawowe elementy charakterystyczne dla opowiadania — czas, miejsce, bohaterowie).
|
0 – 1 |
- Prowadzi narrację, fabularyzuje (widoczne następstwo wydarzeń).
|
0 – 1 |
- Prowadzi narrację żywą,
urozmaiconą.
|
0 – 1 |
II. Kompozycja |
- Osiąga spójność wypowiedzi (występują wskaźniki zespolenia).
|
0 – 1 |
- Występuje wyraźne zakończenie pracy.
|
0 – 1 |
III. Poprawność językowa |
- Uczeń poprawnie stosuje bogate słownictwo, dostosowuje styl do sytuacji wypowiedzi.
|
0 – 1 |
- Tworzy wypowiedź poprawną pod względem językowym (dopuszczalne 1-2 błędy).
|
|
0 – 2 |
Razem 8 punktów
Krótsze formy wypowiedzi, np. ogłoszenie, zaproszenie, instrukcja.
Punktowane od 0 – 5 punktów