07.11.2006
Kryteria oceny | Punkty | |
I TEMAT (0-6 punktów) |
||
1. | Cały tekst zgodny jest z tematem. | 0-1 |
2. | Rozwinięcie obejmuje:
|
0-1 0-1 0-1 0-1 |
3 | Praca jest poprawna pod względem merytorycznym. | 0-1 |
II KOMPOZYCJA (0-3 punktów)* |
||
4. | Tekst ma kompozycję trójdzielną z zachowaniem właściwych proporcji. | 0-1 |
5. | Tekst jest spójny ( istnieją stylistyczne nawiązania pomiędzy poszczególnymi częściami pracy). | 0-1 |
6. | Tekst jest logicznie uporządkowany ( nie pojawiają się nieuzasadnione powtórzenia). | 0-1 |
III JĘZYK I STYL (0-4 punktów)* | ||
7a.
7b. 7c. |
Poprawnie (pod względem znaczeniowym) stosuje słownictwo, również w związkach frazeologicznych. |
0-3 (dopuszczalne trzy błędy, niezależnie od kategorii) 3 bł.- 3p 4 bł.- 2p 5 bł.- 1p 6 bł.- 0p |
Poprawnie odmienia wyrazy oraz łączy wyrazy w zdania i zdania pojedyncze w zdania złożone (nie pojawia się powtarzanie tych samych struktur zdaniowych). | ||
Trafnie dobiera środki językowe (nie pojawiają się: wulgaryzmy, nieuzasadnione kolokwializmy, wielosłowie, wieloznaczność, mieszanie stylów, nieuzasadnione powtarzanie wyrazów, nadużywanie wyrazów obcych, nieuzasadnionych wyrażeń typu: praktycznie rzecz biorąc, dajmy na to, powiedzmy). | ||
8. | Styl jest funkcjonalny (dostosowany do sytuacji komunikacyjnej, formy wypowiedzi). | 0-1 |
> IV ZAPIS (0-3 punktów)* |
||
9. | Ortografia jest poprawna. | 0–2 0 bł.- 2p 1 bł.- 1p 2 bł.- 0p |
10 | Interpunkcja jest poprawna (dopuszczalne 3 błędy) | 0–1 |
Razem | 0 – 16 |
* Punktów z tych kategorii nie przyznaje się, jeśli praca jest krótsza niż 1/2 strony . Uwaga! Uczeń otrzymuje „0” punktów za zadanie rozszerzonej odpowiedzi, jeżeli praca jest niezgodna z tematem.